Het kan gebeuren dat bij het verbinden met de SaaS omgeving onderstaande fout verschijnt:
of
Er kunnen twee oorzaken zijn voor bovenstaande foutmelding:
- Poort 443 staat niet (volledig) open.
- Het is niet toegestaan is om een NTLMv2 antwoord te verzenden vanuit de netwerkbeveiliging.
Hiervoor kun je het volgende controleren/wijzigen:
1. Klik op Start > Uitvoeren of open dit d.m.v. sneltoets Windows toets + R
2. Typ hier het vervolgens het volgende in: secpol.msc en klik op OK
3. Ga vervolgens naar Lokaal beleid – Beveiligingopties en zoek naar de regel "Netwerkbeveiliging: LAN Manager-authenticatieniveau: en dubbelklik hierop
4. Pas deze waarde aan naar de laatste optie "(Alleen NTLMv2-antwoord verzenden. LM en NTLM weigeren)".
Als bovenstaande niet helpt zou je het volgende kunnen controleren of het aan BCS zijde ligt:
Gebruik een andere computer (Bijvoorbeeld prive computer van thuis) die geen connectie heeft met het netwerk van je werkgever (b.v. via een hotspot op je mobiele telefoon) en kijk of je dan wel in kan loggen. Kom je zo wel verder dan ligt het aan het bedrijfsnetwerk. Kom je niet verder dan ligt het waarschijnlijk aan de kant van BCS.
Neem in dat geval contact op met de afdeling Support via het Ticketformulier BCS Delta HRP > Software Support.