Via Beheer | Gebruiker kan worden ingesteld wie toegang krijgt tot het programma Delta en wat deze persoon mag zien/doen. Een account in Delta heet “Gebruiker”.
Het is verstandig om een Gebruiker te maken voor iedereen die in Delta HRP moet werken; zo is altijd te achterhalen wie wat heeft gedaan. Dit wil niet zeggen dat er evenveel tokens als Gebruikers nodig zijn. Tokens kunnen onderling worden uitgewisseld*. Mobile passes (app op telefoon) zijn niet onderling uitwisselbaar.
* Houd er rekening mee dat niet 2 personen tegelijk hetzelfde token kunnen gebruiken.
Ook als een medewerker extra rechten voor BCS Online nodig heeft (bovenop manager rechten) dient een Gebruiker in Delta te worden aangemaakt.
Bij het aanmaken van een Delta Gebruiker kun je er voor kiezen om een bestaande Gebruiker te kopiëren of om een nieuw account aan te maken.
Stappen:
- Ga naar Beheer | Gebruiker
- Klik op het teken in de controlebalk
- Selecteer “Gebruiker” of “Kopieer bestaande gebruiker” en klik “Volgende”
- Heb je gekozen voor “Kopieer bestaande gebruiker” dan komt er een extra scherm waarin je kunt selecteren welke Gebruiker gekopiëerd moet worden. Klik “Volgende”
- Vul een inlognaam, de volledige naam van de medewerker en 2x een wachtwoord in en klik “Voltooien”
Je komt nu terug in het scherm Gebruiker waarin het nieuw gemaakte account is geselecteerd.
- Heb je gekozen voor de optie “Kopieer bestaande gebruiker” dan zijn alle rechten van die persoon overgenomen.
- Heb je gekozen voor de optie “Gebruiker” en deze medewerker mag niet alle gegevens zien in Delta, dan moeten de rechten handmatig worden aangepast.
Hoe je rechten in Delta handmatig instelt lees je in het artikel Gebruiker in Delta HRP - instellen rechten
Als de Gebruiker ook extra rechten in BCS Online moet hebben, dan dient het dienstverband aan de Gebruiker gekoppeld te worden. Let hierbij op dat het e-mail adres in het dienstverband hetzelfde is als waarmee wordt ingelogd op BCS Online.
Ook voor het kunnen versturen van mails via Delta (loonstroken, pincode voor de klok, etc.) dient het dienstverband aan de Gebruiker te worden gekoppeld.
Gaat iemand uit dienst, dan dient de Delta Gebruiker geblokkeerd te worden. Verwijder je de Gebruiker, dan verdwijnt de geschiedenis van dit account.
Als de Gebruiker ook extra rechten heeft voor BCS Online, controleer dan na het blokkeren of het e-mail adres in de regel E-mail leeg is. Is dit niet het geval, verwijder het dan handmatig om de extra rechten voor BCS Online te deactiveren.
Meer informatie over het intrekken van rechten voor Delta en BCS Online vind je in het artikel Gebruiker in Delta HRP - intrekken rechten.