1. DELTA HRP – SALARIS
Overzichtsscherm werknemer
Onder [Werknemer | Dienstverbanden] is het tabblad Overzicht toegevoegd. Dit tabblad toont door middel van verschillende (door uzelf te kiezen) tegels alle relevante informatie van een medewerker in één scherm. Hoe dit eruit ziet en hoe u hier optimaal gebruik van maakt, ziet u in deze instructievideo.
Toeslag % nu direct zichtbaar in salarisregel
In de overzichtsregel op het tabblad Salaris [Werknemer | Dienstverbanden | Salarisinstellingen | Salaris] is vanaf nu ook het veld ‘Toeslag %’ direct zichtbaar. Hierdoor hoeft de salarisregel niet meer te worden open geklikt om de waarde van dit veld te bekijken. Door deze aanpassing is het Toeslag % ook direct zichtbaar op de tegel Salaris in het nieuwe overzichtsscherm.
Standaard contractduur op werkgeverniveau vastleggen
Via [Werknemer | Tabellen | Keten] is de mogelijkheid toegevoegd om een standaard contractduur aan de verschillende keten stappen te hangen. Als de contractduur van een eerste contract bij de werkgever bijvoorbeeld standaard 8 maanden is, kunt u dit hier vastleggen. Wanneer u vervolgens op werknemersniveau een ‘1e contract’ toevoegt, zal Delta HRP automatisch de einddatum van het contract bepalen (in dit geval 8 maanden later).
Opbouw geschiedenis op veld aftrekbare eigen bijdrage auto van de zaak
Op het veld ‘aftrekbare eigen bijdrage auto van de zaak’ werd geen geschiedenis opgebouwd. Daardoor kwamen wijzigingen in dit veld niet terug in de mutatierapporten en waren ze ook niet zichtbaar via de toetscombinatie CTRL+G op dit veld. Dit is aangepast.
Einddatum Loonkostenvoordeel bij uit dienst
Wanneer een dienstverband uit dienst wordt gemeld op een datum die voor de einddatum van een loonkostenvoordeel valt, zal de einddatum van het loonkostenvoordeel voortaan gelijk worden gemaakt aan de datum uit dienst.
Werknemer | Proforma
- Bij het aanmaken van een dienstverband in [Werknemer | Proforma] wordt het werknemers info panel standaard ingevouwen (niet getoond). Hierdoor is de functiebalk om premies te wijzigen, toe te voegen of te verwijderen, altijd zichtbaar.
- Bij het maken van een proforma voor een bestaand dienstverband werd een eventuele aftrekbare eigen bijdrage voor een auto van de zaak niet mee overgenomen. Dit is aangepast.
Uitbreiding mogelijke oorzaken bij waarschuwing ‘geen preview mogelijk’
In de waarschuwing die wordt getoond in gevallen dat er geen preview kan worden berekend, worden een aantal mogelijke oorzaken genoemd. Hier zijn 2 extra mogelijke oorzaken aan toegevoegd:
- Er is geen actieve contractregel voor het dienstverband
- Er zijn ‘rode’ signaleringen
Signalering negatieve SV-dagen
De rode signalering ‘Het totaal aantal SV-dagen over alle producties in deze periode mag niet negatief zijn!’ werd in bepaalde gevallen onterecht getoond. Er werd geen rekening gehouden met de automatisch aangevulde dagen in eerdere producties. Dit is opgelost.
Niet actieve werkgevers verbergen
Bij [Werkgever | Onderhoud | Algemeen] is het veld ‘Verbergen’ toegevoegd. Voor werkgevers die in het lopende jaar niet actief zijn, kan deze optie worden aangezet. Daarmee zal die werkgever overal in Delta worden verborgen (op sommige plekken direct, op andere plekken na opnieuw opstarten).
Alleen in het lijstscherm bij [Werkgever | Onderhoud] kan de werkgever weer zichtbaar worden gemaakt door het filter uit te schakelen.
Niet actieve afdelingen verbergen
Bij [Werkgever | Afdelingen] is de optie ‘Verbergen in selectielijsten/keuzeschermen’ toegevoegd. Hiermee wordt het mogelijk om een afdeling die niet meer actief wordt gebruikt, te verbergen. Een verborgen afdeling zal bijvoorbeeld niet meer zichtbaar zijn in de keuzelijst met afdelingen bij het toevoegen van een nieuw dienstverband. Als het om een hoofdafdeling gaat, worden ook meteen de onderliggende afdelingen verborgen.
Collectief premie stopzetten
Onder [Werkgever | Onderhoud | Sociale lasten] is het mogelijk een premie met ingang van een willekeurige periode stop te zetten voor alle dienstverbanden. Het stopzetten met ingang van P1 van een jaar werkte echter nog niet optimaal. Dit is aangepast, zodat ook dit voortaan zonder problemen verloopt.
E-mail ontbrekende loonaangifte bij afwijkend tijdvak
De e-mail die een week voor het verstrijken van de uiterste aangiftedatum van de loonaangifte wordt verzonden (als de loonaangifte dan nog niet is aangemaakt), houdt vanaf nu ook rekening met een afwijkend loonaangifte tijdvak.
Automatisch bijwerken basis tabellen op meer momenten
Voortaan zal de optie [Verwerking | Bijwerken basis tabellen] ook automatisch worden uitgevoerd wanneer [Verwerking | Signaleringen] of [Werknemer | Preview] wordt opgestart. Dit zal echter alleen worden gedaan als de ingelogde gebruiker ook rechten heeft om de optie [Verwerking | Bijwerken basis tabellen] uit te voeren. Tijdens het bijwerken zullen altijd alle werkgevers worden bijgewerkt en getoond in het wijzigingsrapport. Dus ook werkgevers waarvoor de gebruiker eventueel niet is geautoriseerd.
Daarnaast worden de tabellen ook automatisch bijgewerkt bij het openen of verzenden van een periode.
Rapport ‘Geschiedenis salaris’ verbeterd
In het rapport [Rapportage | Vast | Management | Geschiedenis salaris] is de kolom ‘Met ingang van’ toegevoegd. Hierdoor is nu duidelijk te zien met ingang van welke periode/jaar de wijziging van toepassing is.
Start PAWW-regeling Cao 199
Per 1-4-2021 gaat de PAWW-regeling van start voor Cao 199 – Groothandel in Vlakglas, Glasbewerkings- en Glazeniersbedrijf. Dit is in Delta HRP ingesteld.
Menubalk inklapbaar
Het is nu mogelijk de menubalk links in te klappen om meer ruimte op het scherm te creëren.
2. DELTA HRP – MODULES
Aan- en Afwezigheid | Registraties
- Er is een extra knop Verversen toegevoegd om de registraties te verversen.
- De koppeling tussen de registraties binnen Aan- en Afwezigheid en BCS Online is uitgebreid. De volgende functionaliteiten zijn toegevoegd bij het onderdeel Registratie:
- Bij het detailscherm van een registratie zijn bovenin twee extra tabs opgenomen. De eerste tab toont de opmerkingen die de medewerker heeft genoteerd tijdens het invoeren van zijn registratie in BCS Online. De tweede tab toont de opmerkingen die de accordeur heeft toegevoegd aan de registratie tijdens het accorderen.
- De opmerking die door HR wordt toegevoegd, wordt binnen BCS Online nu in een apart veld getoond bij de registraties. (voorheen verscheen een opmerking van HR bij de opmerking van de medewerker)
Aan- en Afwezigheid | Tabellen | Type
- Bij het toevoegen of wijzigen van een type wordt een Wizard getoond waarin extra uitleg wordt gegeven over de in te vullen velden. Onder [Beheer | Variabele instellingen | Aan- en Afwezigheid] kunt u het gebruik van deze Wizard aan- of uitzetten.
- Het is nu mogelijk te filteren op alleen de actieve types of op alle types.
Aan- en Afwezigheid | Facturering
Het factureringsgedeelte in Aan- en Afwezigheid is komen te vervallen.
Ziekteregistratie | Export Verzuimstandaard
Werkgevers die geblokkeerd zijn, werden voorheen niet meegenomen in de export.
Dit is opgelost. Vanaf nu wordt niet meer naar de blokkade gekeken, maar naar een eventuele einddatum bij de werkgever.
Ziekteregistratie | Tabellen
Het is nu mogelijk een eerder gedefinieerde ziekte categorie op ‘niet actief’ te zetten. Bij een nieuw ziektegeval kan deze categorie dan niet meer worden gekozen. Bij een bestaand ziektegeval waar deze categorie al was geselecteerd, kan dat nog wel.
Taakmanager
Het is nu mogelijk een voor gedefinieerde taak op ‘niet actief’ te zetten. De taak zal dan niet meer worden opgestart.
Beheer | Variabele instellingen | BCS Online
Het is nu mogelijk een 2e applicatiebeheerder voor BCS Online in te stellen.
Beheer | Gebruiker
Enkele velden die niet meer worden gebruikt, zijn hier weggehaald.
Beheer | Planner
Bij een aantal typen plannertaken (Vast Rapport, Variabel Rapport, Variabele gegevens set en Mutaties rapport) kan vanaf nu een eigen onderwerp voor een eventueel te verzenden e-mail worden meegegeven.